تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۲۶۳۶
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)
امروز صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، درتالار شهر مشهد برگزار شد و در این جلسه موضوعات مهمی مورد بحث و گفتگوی اعضا قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز، دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در حالی در تالار شهر برگزار شد که اعضای شورا به مناسبت ۱۱ شعبان، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بر این نکته تاکید کردند که شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، یک مجموعه مدیریتی جوان را تجربه می‌کند که نشان از باورمندی آنها به جوانان است. دیگر تجلی باورمندی شورای ششم تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بوده که اقدامات مختلف و متنوعی در این راستا صورت گرفته است.

۷ مرکز رویش نوین در حاشیه شهر فعال است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر هفت مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است که در این مراکز تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند.

حسن موحدیان در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن گرامیداشت ۲۹ بهمن‌ماه، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های غالب بر بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باید تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی، به دلیل شرایط اقتصادیِ حاکم بر شهر و در سطح کلان‌شهر باشد. موضوع مورد تاکید ما، کاهش هزینه‌های غیرضرور و تمرکز بر درآمد‌های پایدار و توسعه عمران شهر است.

وی با بیان اهمیت کارآفرینی افزود: با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری نقش موثر و مستقیمی در این حوزه ندارد، اما به جد دغدغه‌‎مند این حوزه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به یکی از اقدامات شاخص شهرداری که براساس سیاست‌های شورای شهر در این حوزه است، ادامه داد: ایجاد مراکز رویش نوین با هدف ایجاد اشتغال و رونق درآمدزایی به ویژه در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار بوده است. در حال حاضر ۷ مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است. در این مراکز تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند.

موحدیان تاکید کرد: همچنین ۱۰ مرکز رویش از محل پروژه‌های زودبازده و یک مرکز رویش هم از محل بودجه ملی در دست احداث است. براساس گزارش شهرداری، سال آینده ۴ مرکز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. قطعا این مراکز موجب امیدآفرینی و تقویت هویت محلی در محلات موردنظر می‌شود.

وی ضمن تبریک و تهنیت ۱۱ شعبان، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان ادامه داد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، یک مجموعه مدیریتی جوان را تجربه می‌کند که نشان از باورمندی ما به جوانان است. دیگر تجلی باورمندی شورای ششم تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بوده که اقدامات مختلف و متنوعی در این راستا صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه جوانان، ادامه داد: جوانان بسیار حائزاهمیت هستند و باید مورد توجه همگان قرار گیرند. دستگاه‌های متولی باید دغدغه‌های نسل جوان را برطرف و به حداقل برسانند. این نسل، نسل مولد و پویای کشور است و پرداختن به این حوزه، تضمین‌کننده آینده کشور و رشد و توسعه همه‌جانبه آن است.


تذکر چند عضو شورا به هیئت رئیسه و شهردار مشهد

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد امروز در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکر به هیات رئیسه و شهردار اظهار کرد: تذکر اول من به رئیس شورا است که هفته گذشته تذکراتی دادیم و آقای دائمی نیز متذکر شدند پیگیری تذکرات به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.

وی بیان کرد: از شهردار می‌خواهم در همین جلسه جواب تذکرات را بدهند. انتصاب رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در چه مرحله‌ای است و مشکل کار کجاست؟ همین جلسه جواب دهند. هیات رئیسه نیز روند پیگیری تذکرات هفته گذشته را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به شهردار عنوان کرد: دیروز نکته‌ای را استوری کردید که استفاده مردم مشهدی از مترو بیشتر شده، این چه افتخاری برای شهر، شهرداری و مترو است؟ این موضوع نشان می‌دهد داریم به پیک استفاده از ظرفیت مترو می‌رسیم.

دبیریان افزود: ما در تلاش هستیم موضوع افزایش ناوگان به نتیجه برسد و شهردار با استوری خود نشان دادند در جریان این موضوع قرار گرفتند. وضعیت ناوگان ما وضعیت خوبی نیست و داریم به حداکثر استفاده از آن‌ها می‌رسیم. جناب شهردار قول داده بودید چند ناوگان به قم برود که جلوی آن را گرفتیم، الان وضعیت خرید ناوگان به کجا رسیده است؟

 زیست‌بوم رسانه گره‌گشای بسیاری از مسائل خواهد بود

در ادامه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردارمشهد اظهار کرد: ما در ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ مصوبه‌ای به نام زیست‌بوم رسانه داشتیم که به ضمانت مصوبه شورا بودن به اهالی رسانه وعده دادیم این زیست‌بوم گره‌گشای بسیاری از مسائل شما خواهد بود. برای این موضوع بودجه گذاشتیم و شهرآرا را مکلف کردیم. من در این حوزه کارشناس شدم؛ زیرا معتقد بودم این کار زیربنایی و جزو افتخارات شورای ششم است.

وی ادامه داد: در چند جلسه که داشتیم شما هم دغدغه‌مند شدید و قول دادید کار انجام شود. ساختمان شمس واگذار شد، اما متاسفانه در مدیریت شما این کار به تعویق افتاد. پیشنهاد جدید دادند در کوهسنگی مستقر شویم که اختلافاتی پیش آمد و انجام نشد. اگر ما کاری زیربنایی و فاخر برای این قشر انجام ندهیم روسیاه از این دوره خارج می‌شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: زیست‌بوم رسانه فرصتی بسیار عالی است و نباید با نامه‌نگاری و مخالفت‌های سطح کارشناسی به تعویق بیفتد. ۱۴۰۰ کجا الان کجا؟ اهالی رسانه تا کی به گفتاردرمانی ما اعتماد کنند؟ تا هفته آینده جلسه‌ای بگذارید و این زیست‌بوم را تعیین تکلیف کنید.

منصوریان خاطرنشان کرد: من بار‌ها عرض کردم در دوره قبل ساختار مشاوران جوان را براساس نگاهی از بین بردند. مشاوران نخبگان جوان به شما کمک می‌کند و ساختاری اضافه نیست که حذف شود. این ساختار را احیا کنید. جوانان ید شما هستند و کمک خواهند کرد.

چرا با مدیرانی که فضای شهرداری را به سمت ابهام و چالش می‌برند برخورد نمی‌کنید؟

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ما در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ مصوبه‌ای در شورا مبنی بر پرداخت و تسویه بدهی مودیان حقیقی و حقوقی شهرداری داشتیم که در ۱۸ مهر ۱۴۰۲ یک تبصره الحاقی به این ماده اضافه شد.

وی افزود: براساس این تبصره شهرداری مشهد مکلف است در صورت پرداخت هر یک از چک‌های مودیان حقیقی به شهرداری تا حداکثر ۱۰ روز بعد از تاریخ سررسید چک نسبت به عدم وصول چک خوش‌حسابی و عدم اخذ وجه التزام برای مدت مذکور اقدام کند. متاسفانه شهرداری بار‌ها نسبت به عدم وصول چک‌های مودیان اقدام لازم را برابر مصوبه شورای شهر انجام نداده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بار‌ها در کمیته‌های نظارتی مناطق افرادی به کمیته‌ها مراجعه می‌کنند که کمتر از مهلت ۱۰ روز چک را برای اعلام وصول فرستادند. نمونه‌ای داشتیم که سه کمیته نظارتی این را صورت جلسه کردند و گفتند باید چک مودی به فرد برگردد. شهردار منطقه ابهامی وارد کرده و گفتند من نیاز به توضیح بیشتر دارم. اگر چنانچه شخصی نسبت به مصوبات شورای شهر ابهامی داشته باشد باید از طریق شهردار از شورا استفساریه بخواهد.

دائمی ادامه داد: در مورد بسیار نادری یک شهردار منطقه برای ابهام‌زدایی به جای اینکه از شهردار بخواهد از شورا استفساریه طلب کند، خود این مدیر میانی مستقیم با یک دستگاه نظارتی بیرونی مکاتبه می‌کند و مدیر میانی آن دستگاه نظارتی پاسخ مکاتبه تخلف‌گونه را به این فرد می‌دهد. چرا با مدیرانی که فضای شهرداری را به سمت ابهام و چالش می‌برند برخورد نمی‌کنید؟

وی اضافه کرد: ۹ نفر از اعضای شورا در کمیته‌های نظارتی به این جمع‌بندی رسیدند که چک این فرد وصول نشود و برگشت پیدا کند. آقای رئیس شورا کمیته‌های نظارتی را جمع کنید تا ما با پرونده‌های تکراری مردم خجالت‌زده نشویم که شهرداران مناطق توجه نمی‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: همین شهردار منطقه در پرونده‌های متفاوت و متعددی خلاف قانون عمل کرده که مستندات آن را داریم. آخرین وضعیت عملکردی ایشان را گرفتم. در حوزه نقد آخرین عملکرد را داشته و تحقق بودجه نقد این شهردار ۴۹ درصد بوده، در حوزه تهاتر و معوض نیز درصد تحقق سالانه وی ۳ درصد است.

دائمی خاطرنشان کرد: این مدیران بی‌عرضه را بیرون بریزید. به جای اینکه کار کنند، کارشان گزارش دادن به بیرون شده است. مگر شما گیر یک مشت آدم دزد افتادید که به بیرون گزارش می‌کنید؟ کسی که می‌خواهد این عملکرد ضعیف را تحت‌الشعاع قرار دهد، به این گزارش‌های غیر قانونی متوسل می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت تعیین تکلیف شهر ترمیمی عنوان کرد: بار‌ها در این زمینه به شهرداری تذکر دادیم. براساس آیین‌نامه شهر ترمیمی مشهد، از ۱۱ نفر اعضای کمیسیون، ۹ نفر حقوق‌دان هستند و وظایف آن‌ها حول محور‌های حقوقی است. چرا وضعیت شهر ترمیمی را اصلاح نمی‌کنید؟

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به این امر که اکثریت شرح وظایف شهر ترمیمی در حوزه وظایف حقوقی است، چرا ماموریت این اداره در معاونت خدمات شهری تعریف شده است؟ این تذکرات به شهرداری مکتوب نمی‌شود، بنابراین شهردار فی‌المجلس به تذکرات پاسخ دهند.

پاسخ شهردار مشهد به تذکرات اعضای شورا

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در پاسخ به تذکرات اعضا اظهار کرد: جناب آقای دبیریان خودشان از جریان موضوع اتوبوسرانی و ‌تاکسیرانی مطلع هستند. از سال‌های گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور برنامه داشتند چند سازمان در حوزه حمل‌ونقلی با هم ادغام شوند که دو سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بوده است.

وی افزود: چهار، پنج سال است ادغام انجام نشده و طی سال جاری مکاتبات متعددی شد. پیگیری کردیم که به این جمع‌بندی رسیدند مهلت مجددی جهت عدم ادغام بدهند. ابتدا سه ماه مهلت دادند که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده است. براساس پیگیری‌های ما مقرر شد تا پایان سال آینده این ادغام به تاخیر بیفتد.

شهردار مشهد با اشاره با اینکه ما انتصابات مدیران تاکسیرانی و اتوبوسرانی را معطل این موضوع نکردیم، تصریح کرد: ابلاغ مدیرعامل تاکسیرانی باید توسط استاندار صادر شود که ما تمام کارها را انجام دادیم. سه نفر را به معاون عمرانی استاندار معرفی کردیم و یک نفر را اعلام کردند. دو ماهی است پیش‌نویس ابلاغ ایشان را به استانداری تقدیم کردیم، دیشب نیز آخرین مذاکره را با استاندار و آقای خدایی داشتیم. امیدواریم در همین روزها ابلاغ مدیرعامل تاکسیرانی صادر شود.

قلندر شریف ادامه داد: در زمینه اتوبوسرانی نیز برای یک مورد استعلام گرفتیم که مورد تایید قرار نگرفتند. ماه گذشته برای یک نفر دیگر که آقای دبیریان نیز در جریان هستند، استعلام و تاییدیه شفاهی گرفتیم. روزی که خواستیم معارفه کنیم این فرد با یک اقدام غیر اخلاقی به بهانه اینکه استخاره گرفتم، رفت. مجدد روز بعد برای یکی از همکاران استعلام گرفتیم که منتظر پاسخ استعلام هستیم. امیدواریم طی روزهای آینده مدیرعامل این دو سازمان مشخص شود.

وی با بیان اینکه موضوع قطار شهری مهم است و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی باید اتفاق بیفتد، عنوان کرد: باید مردم را به استفاده از قطار شهری تشویق کنیم. بعد از یک دوره رکود در قطار شهری، همت شده خط سوم با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی سال آینده به بهره‌برداری برسد. قبل از سال تست گرم انجام می‌شود.

شهردار مشهد اضافه کرد: حساسیت‌زایی برای مردم جهت استفاده از حمل‌ونقل عمومی یکی از دلایل استوری بود. اگر حفاری تمام شود هر دوره مدیریتی می‌تواند ایستگاه به ایستگاه انجام دهد. باید به سمتی برویم که ایستگاه‌های قطار شهری را از طریق مشارکت بدون هزینه شهرداری انجام دهیم و از پرت شدن زمین صرفا برای ایستگاه خودداری کنیم که هزینه‌های زیادی دارد. استفاده بهینه از زمین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خصوص ایستگاه‌های قطار شهری مهم است.

قلندر شریف در خصوص تذکر دائمی، عضو شورای شهر تصریح کرد: آقای خداشناس تمام مستندات را به دفتر من آوردند و گفتم خدمت شما ارائه کنند. اینگونه نبوده که خودشان به سازمان بازرسی اطلاع دهند. اگر ابهامی در رابطه با مصوبات داریم باید استفسار کنیم. طبق ضوابط و مقررات باید از سیستم بالادست یعنی معاون مربوطه استعلام کرده و اگر اجازه دادند اقدام کند. تعداد زیادی از مصوبات کمیته نظارتی عملیاتی می شود که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد پس از پاسخ شهردار اظهار کرد: برخی نکاتی که شهردار فرمودند واقعیت نداشت. یا قرار است اقدامی اتفاق بیفتد یا خیر. یا شما می‌توانید تعامل کرده و استانداری و وزارت کشور را قانع کنید یا خیر. شما که می‌فرمایید تعامل ما با استاندار خوب است، بنابراین این تعامل را برقرار کرده و ادغام را منتفی کنید اما اگر زورتان نمی‌رسد ادغام را انجام دهید. نمی‌شود سازمان را بلاتکلیف گذاشت.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید مدیری بگذارید بهتر نیست قبل از آن با مدیر صحبت کنید که قبل از استعلام استخاره بگیرد نه اینکه بعد از این انجام دهد، این به سخره گرفتن است. انشالله نتیجه استخاره نفر جدید منفی نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای افزایش ناوگان قطار شهری چه کاری انجام دادید و موضوع را به کجا رساندید؟ در مدت مدیریت شما اتفاقی در خرید ناوگان نیفتاده است؟ چرا برای شما مهم نیست و چرا نمی‌خواهید موضوع را جدی بگیرید؟ اینجا را ول کنید و از دولت مصوبه بگیرید و خرید را انجام دهید. این موضوع غیر از کم‌کاری شما هیچ دلیل دیگری ندارد.

در ادامه ایمان فرهمندی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: تذکراتی در این جلسه و جلسات گذشته ارائه شد که بحث‌های مهمی است. از زحمات همه افرادی که در شهرداری تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم، عمده افراد نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورند. به همکاران شهرداری تاکید می‌کنیم که شورا پای کار هستند تا کار با جدیت ادامه پیدا کند. اگر در بخشی تخلف صورت می‌گیرد باید با دقت و جدیت مساله را بررسی و برخورد کنند.

اجازه نمی‌دهیم نگاه مثبت به مدیریت شهری با خطای یکی، دو نفر خدشه‌دار شود

در بخش دیگری هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تذکرات اعضای شورا در صحن علنی نافی خدمات مدیریت شهری نیست، اگر قصد تعامل نداشتیم کمیسیون ماده ۵، بودجه و موضوعات دیگر محقق نمی‌شد. گر کمک نبود شما این ماه حقوق نداشتید، بنابراین این تعامل ما بوده و همه تلاش کردند اما این نافی این موضوع نیست که اگر تخلف و قصوری ببینیم تذکر نمی‌دهیم. طبق ماده ۵۷ آیین‌نامه داخلی تذکرات را به صورت کتبی به شهردار انعکاس دهید تا نسبت به رای‌گیری در صورت قانع شدن و نشدن اعضا و پاسخ شهردار اقدام لازم صورت گیرد.

مصوبات

نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره با نام شهدای گرانقدر 

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای به شرح ذیل اقدام کند. در منطقه ٧ ، خیابان خلج ۶ واقع در بلوار شهید اصلانی با حفظ شماره به نام شهید محمد رضا فضلی، در منطقه ۴، خیابان پنجتن ۴۰ واقع در خیابان پنجتن آل عبا با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر محمودی، در منطقه ١٠، خیابان حجاب ۲۸ منشعب از بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ ،شماره به نام شهید محمد حسین سليار، در منطقه ١٢ ، خیابان بوستان ۱۹/۳ منشعب از خیابان بوستان جاهدشهر با حفظ شماره به نام شهید علی اردشیری و  در منطقه ٣، خیابان مهر مادر ۱۷/۹ منشعب از خیابان مهر مادر ۱۷ واقع در خواجه ربیع با حفظ شماره به نام شهید قاسم آدینه نامگذاری کند.

تسهیل تامین مسکن برای زوج‌های جوان

در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی مشوق های استفاده از ظرفیت‌های در اختیار شهرداری مشهد مقدس برای زوج های جوان تصویب شد. براساس این طرح شهرداری مشهد مقدس مکلف است با توجه به سیاست تسهیل تامین مسکن برای زوج‌های جوان با اولویت ساکن در حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت‌های شرکت پروژه ساماندهی و توانمند سازی محلات مشهد الرضا (ع) اقدام لازم را به عمل آورد و در این راستا آیین نامه مربوطه را در اسرع وقت تهیه و تا قبل از پایان سال جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کنند تا اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد مقدس در نظر گرفته شود.

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در خصوص لایحه اصلاح بودجه ١۴٠٢ شهرداری تذکر داد و اظهار کرد:  لایحه ارائه شده به شورا به صورت کلی است، منابع و مصارف سازمان‌ها با جزئیات ارائه نشده است و این موضوع ایراد دارد. همچنین باید گفت که لایحه سازمان‌ها قبل از کلیات اصلاح بودجه باید به شورا ارائه و رای گیری شود.

همچنین هاشم دائمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد به این لایحه تذکر داد و گفت: به عملکرد شهرداری در سال ١۴٠٢ نقد جدی داریم و بسیاری از انتظارات شورا توسط شهرداری برطرف نشده است و اکنون در اصلاح بودجه ابهاماتی وجود دارد. 

در ادامه این جلسه لایحه اصلاح بودجه سال ١۴٠٢ شهرداری مشهد توسط اعضای شورا  تصویب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->